AL WEER BIJNA VOORBIJ... - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Kiara Peek - WaarBenJij.nu AL WEER BIJNA VOORBIJ... - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Kiara Peek - WaarBenJij.nu

AL WEER BIJNA VOORBIJ...

Door: Kiara Peek

Blijf op de hoogte en volg Kiara

15 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Genadendal

Haaai,

Hier ben ik weer. In het internetcafe in Genadendal. Het is alweer maandag en vrijdag gaan we alweer naar huis... Ik zou nog wel even kunnen blijven hier, maar zie er ook wel naar uit om weer thuis te zijn. En ik heb besloten dat ik sowieso nog een keer terug wil naar Zuid-Afrika. Niet perse naar Genadendal, een ander dorpje of stadje is ook goed.

Vrijdag 12 februari: Na het internetcafe ben ik samen met Sam en Robin nog even wat gehaald bij een winkeltje en daarna zijn we teruggelopen naar het hostel. Daar gekletst met een aantal meiden. En 's avonds na het eten nog een bijeenkomst gehad waar we gepraat hebben over wat we allemaal gaan doen bij de creche en wat het plan van het lesje is. Daarna (weer) gekaart en om 23 uur met een paar mensen buiten gezeten. Toen we naar binnen gingen, besloten we om de jongens te pranken en scheerschuim op hun gezicht te spuiten. Dit leidde tot een scheerschuimgevecht dus IEDEREEN zat onder de scheerschuim :'). Snel alles afgespoeld en andere kleren aan gedaan en toen gaan slapen...

Zaterdag 13 februari: Om half 8 gingen we op weg naar Hermanus. Hier gingen we met de boot naar Dryer Island. Onderweg hebben we dolfijnen, pinguins, zeehonden, meeuwen en een zeekoe gezien. Was echt mooi om deze dieren in het echt te zien. Daarna gingen we naar het strand, waar we een beetje gezwommen hebben en geprobeerd te zonnen. Dit lukte niet want het waaide best hard waardoor al het zand overal heen vloog en dus ook overal in zat... Dus daar even onder de douche gestaan en alles afgespoeld. Daarna ergens gaan zitten waar het zand niet overal heen vloog, want daar was geen zand, en om vijf uur verzameld. Er werd ons verteld dat als we thuis kwamen we groenten moesten snijden, wat we prima vonden, maar in plaats daarvan reden we naar Greyton waar we bij een restaurant gingen eten (SUPER LEKKER). Toen we weer terug waren bij het hostel ging iedereen douchen en daarna zijn we gaan slapen.

Zondag 14 februari: Vandaag hebben we uitgeslapen tot wel 7 uur (joehoe). Om 8 uur weer in de busjes naar Kaapstad. Hier stapten we bij Waterfront op de boot naar Robbeneiland. Daar aangekomen kregen we een bustour rond het eiland. De man die ons de tour gaf had echt een fijne stem om naar te luisteren, en hij maakte ook allemaal grapjes tussendoor. Aangekomen bij de gevangenis, was er een man die zelf ook in die gevangenis heeft gezeten, hij liet ons de gevangenis zien en we hebben zelfs ook een kijkje genomen in de cel van Nelson Mandela. Opzich was het wel indrukwekkend om te zien dat hij dus zo lang in zo'n piepkleine cel heeft geleefd. Maar die man vertelde meer informatie die we zelf ook op internet op hadden kunnen zoeken, en niet echt zijn persoonlijke verhaal. Ik had hier dus meer van verwacht, maar werd een beetje teleurgesteld hierdoor... Op Robbeneiland hebben we ook nog twee grote schildpadden gezien en Afrikaanse pinguins. Nadat we het eiland bezocht hadden gingen we terug naar Waterfront en liepen we naar het centrum van Kaapstad. Hier stonden allemaal marktkraampjes, alhoewel ze al wel een beetje aan het opruimen waren. Maar we hebben lekker afgedingt daar!! En dus ook een aantal souvenirs gekocht ;). Hierna wat gegeten en nog even langs de Pick 'n Pay want de leraren moesten nog wat boodschappen doen (en wij ook). Toen teruggereden naar Genadendal en daar gedoucht en lekker gaan slapen.

Maandag 15 februari: Vanochtend weer om 6 uur op. En rond 8 uur naar de creche in Voorstekraal gereden, waar we daar een aantal dingen weer een mooi kleurtje hebben gegeven. Lekker geverfd dus. Een paar palen van schommels hebben we wit geverfd met zwarte strepen of zwart geverfd met witte stippen. En twee gebouwtjes zijn wit geschilderd want al het verf was daar helemaal van afgebladderd. Ook hebben we weer met de kleine kinderen gespeeld. We zijn zelfs nog even terug gereden naar Genadendal om tennisballen te halen, en die kindjes waren er super blij mee en lekker aan het spelen. De buddies (die ook mee waren) moesten om 12 uur terug zijn op school. En toen zijn Robin en ik nog even naar een winkeltje gelopen waar we weer souvenirs hebben gekocht. Nu bij internetcafe.

IK ZIE JULLIE OVER5 DAGEN DOEIDOEI

XXXX KIARA

• 15 Februari 2016 - 11:43

Bea:

Met plezier je verhalen gelezen. Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt.Geniet van de komende wwek. Zien je zaterdag op Schiphol. Groetjes uit Elst.

• 15 Februari 2016 - 11:52

Hetty Leenders:

Mooi verhaal weer, het zal een indrukwekkende reis voor je zijn! Gelukkig heb je ook een keer super lekker gegeten ;-)
    Groetjes!!

• 15 Februari 2016 - 11:57

Anouk:

Leuk om te lezen over je scheerschuimgevecht! Hoop wel op allemaal mooie foto's als je weer thuis komt. Wel leuk om al je dagen toch zo even mee te maken.

• 16 Februari 2016 - 08:56

Lieke :

Aaaah superleuk Kiara!! We missen je hier bij eco :(

Kusjes Lieke Isabella en Lieke

• 16 Februari 2016 - 21:03

Els En Maart-Jan:

Wat een avontuurlijke verhalen weer, Kiara. Je hoofd zal wel bijna vol zitten van alle indrukken die je straks mee naar huis neemt. Daar nog maar even niet aan denken, lekker genieten en nóg meer indrukken opdoen. Nog heel veel plezier de laatste paar dagen en geniet van de warmte daar want hier is het koud hoor, brrr...