NOG MAAR EEN PAAR DAGEN... - Reisverslag uit Elst, Nederland van Kiara Peek - WaarBenJij.nu NOG MAAR EEN PAAR DAGEN... - Reisverslag uit Elst, Nederland van Kiara Peek - WaarBenJij.nu

NOG MAAR EEN PAAR DAGEN...

Door: Kiara Peek

Blijf op de hoogte en volg Kiara

24 Januari 2016 | Nederland, Elst

Nog maar 12 dagen wachten en dan is het zover: Mijn reis naar Zuid-Afrika begint. Op 5 Februari stappen we met z'n 32en (27 leerlingen en 5 leraren) in het vliegtuig op weg naar Zuid-Afrika...

Sinds dat we begonnen zijn met de voorbereidingen is er al veel gebeurd. Niet alleen zijn wij als groep elkaar beter leren kennen, maar we hebben ook veel geleerd over Zuid-Afrika. Tijdens de teambuildingsdag hebben we regels opgesteld die zullen gaan gelden voor ons verblijf in Genadendal. In deze regels stond vooral respect centraal.

Na de teambuildingsdag zijn we druk bezig geweest met fundraising. Wij hebben gezamenlijk op school broodjes knakworst verkocht en hiermee geld ingezameld. Ook heb ik samen met "De Elsterse Afrikanen" een flessenactie gehouden op de basisschool. Deze flessen zijn inmiddels ingeleverd. En in totaal hebben we al aardig wat geld verzameld. Zelf ook iets doneren? Neem een kijkje op www.ubuntugoesdutch.nl . Hier is ook meer informatie te vinden over wat er precies met het geld gebeurd.

Deze week hebben we (eindelijk) te horen gekregen wie onze buddy's zijn. Mijn buddy was niet te vinden op Facebook, helaas. En na een paar dagen hadden een aantal mensen al iets gehoord van hun buddy. Ik nog niet. Maar vrijdag was het zover en kreeg ik een Whatsappje binnen van mijn buddy, Kamiela Hendricks. We hebben wat gepraat over algemene dingen en zo weet ik dat ze 3 broers en 2 zussen heeft en dat ze pas 14 jaar is. Ze klinkt heel aardig en ik heb heel veel zin om haar te ontmoeten en om te zien waar zij woont.

Dit weekend ben ik begonnen met een lijstje maken, wat moet er allemaal mee? Het lijstje is al aardig lang en ik kwam er achter dat er ook nog een aantal dingen gekocht moesten worden. Een aantal dingen al in huis gehaald, maar nog niet alles... Dus dat moet de komende 12 dagen nog gebeuren.

Over 12 dagen ga ik zonder papa of mama naar de andere kant van de wereld... Maar gelukkig heb ik een hele gezellige groep en leuke leraren waarmee ik mijn ups en downs mee kan delen. Ik heb er zin in!

Volgende update komt vanuit Genadendal :)

Liefs, Kiara

  • 24 Januari 2016 - 20:04

    Hetty Leenders:

    Leuk om je te gaan volgen. Heel veel plezier met en bij je buddy Kamiela. Succes met de laatste voorbereidingen en alvast een goede reis!

  • 24 Januari 2016 - 20:19

    Bea :

    Leuk dat we je via de blog kunnen volgen. Wens je een mooie en leerzame reis.

  • 24 Januari 2016 - 22:12

    Els Kohler:

    Hé Kiara,
    Spannend hoor; het komt steeds dichterbij en dan ga je de wijde wereld in. Helemaal naar Zuid-Afrika. De laatste voorbereidingen en dan is het zover.
    Heel veel plezier en wij gaan je volgen!
    Lieve groetjes,
    Els en Maart-Jan

  • 31 Januari 2016 - 19:53

    Oma Peek:

    Hallo Kiara,

    Fijn de a.s. reis van je zo te kunnen volgen. Heel veel succes en ik ben benieuwd naar je verslag,
    toy,toy en we blijven je volgen, liefs en een fijne reis van, Oma en Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kiara

-

Actief sinds 07 Aug. 2015
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 2072

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 19 Februari 2016

Zuid-Afrika

07 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: